Програма розвитку
опубліковано 24 липня 2018 року о 17:32

                            ПРОГРАМА

 соціально-економічного та культурного розвитку Покровської селищної ради на 2019 рік 

Програма соціально-економічного розвитку Покровської об’єднаної територіальної громади  розроблена відповідно до Законів України від 05.02.2015 року №157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад», від 05.02.2015 року №156-VIII «Про засади державної регіональної політики»,  постанови КМУ від 16.03.2016 року  №200 «Деякі питання надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад» (зі змінами), наказу Мінрегіону від 30.03.2016 року № 75 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади».   Прогнозні  заходи  програми соціально - економічного розвитку Покровської об’єднаної територіальної громади   на 2019 рік  розроблені на основі та з урахуванням  аналізу  поточної соціально-економічної ситуації  в господарському комплексі Покровської об’єднаної територіальної громади, державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385, стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 26 вересня 2014 року № 561-27/VІ,  тенденцій останніх   років,  основних напрямів та мети програм місцевого значення, пропозицій, наданих під час обговорення представниками об’єднаної територіальної громади, громадських  організацій, представниками  установ, організацій  та підприємств селища.

План економічного і соціального розвитку населених пунктів Покровської  об’єднаної територіальної громади на 2019 рік базується на Стратегії сталого розвитку об’єднаної громади Покровське на період до 2025 року, затвердженої рішенням Покровської селищної ради від 26 вересня 2017 року № 288-13/VII та враховує її головні цілі та завдання.

Головною метою Програми є створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування транспортної та комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектру соціальних та інших послуг з урахуванням потреб та інтересів жінок та чоловіків різних груп; зростання добробуту населення.

1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

1.1. Географічне розташування ОТГ, опис суміжних територій.

Площа громади становить 44031,81 га, розташованих в степовій зоні.

1.2. Демографічна ситуація, ринок праці 

Сучасна демографічна ситуація в Покровській об’єднаній територіальній громаді, як і в цілому в районі, склалася під впливом історичного розвитку території, природного та механічного руху населення.

Населення Покровської об’єднаної територіальної громади станом на 01.01.2018 налічує 17032  особи, з яких переважну більшість становлять жінки (55,3%). Демографічні прогнози негативні: людей помирає більше, ніж народжується, як і всюди – найбільш енергійні, творчі й освічені шукають вищого рівня життя в місті або за кордоном.

Соціально-демографічна характеристика Покровської ОТГ

№ з/п

Назва показника та одиниця вимірювання

Одиниця виміру

Значення показника 

01.01.2017

01.01.2018

1

Чисельність постійного населення:

осіб

17130

17032


в т.ч.: віком 0-18 років

осіб

4110

3700


віком 19-60 років

осіб

9069

9316


старше 60 років

осіб

3951

4016

2

Кількість чоловіків

осіб

7950

7613

3

Кількість жінок

осіб

9180

9419

4

Кількість народжених за звітний рік

осіб

115

76

5

Кількість померлих за звітний рік

осіб

197

213

6

Чисельність зареєстрованих безробітних

осіб

3246

812

8

Чисельність працевлаштованих зареєстрованих безробітних

осіб

1016

145

9

Чисельність людей з інвалідністю, в т.ч.

осіб

279

254


жінок

осіб

102

98


чоловіків

осіб

112

96


дітей

осіб

65

60

1.3. Стан розвитку інфраструктури громади

Дорожньо-транспортна  та комунальна інфраструктура.

На території Покровської ОТГ знаходиться 213 автомобільних доріг загальною протяжністю 367,05 км, в тому числі :

  • Комунальні дороги – 189 доріг протяжністю 216,25 км;
  • Дороги загального користування місцевого значення (між населеними пунктами) - 22 дороги протяжністю 101,1 км;
  • 1 дорога територіального значення Т-0401 протяжністю 28,2 км;
  • 1 дорога державного значення Н15 протяжністю 21,5 км.

Одним з найважливіших питань об’єднаної громади є покращення технічного стану дорожнього покриття як в межах населених пунктів, так і поза ними. Тільки 25% доріг знаходяться в задовільному стані, 3 % в хорошому стані, інші потребують капітального ремонту.

Сполучення з обласним центром та іншими районними центрами здійснюється приватними перевізниками. Всередині громади практично не існує громадського транспорту між селами.

У комунальній власності Покровської територіальної громади знаходиться КП «Покровське водопровідно-каналізаційне господарство», яке забезпечує мешканців громади централізованим водопостачанням та водовідведенням, надає комунальні послуги з вивезення твердих побутових відходів та благоустрою населених пунктів. Протяжність мереж водопостачання складає 111,8 км, в т.ч. в смт Покровське – 82,391 км, с. Олександрівка – 17,51 км, с.Коломійці – 11,9 км. Мережа водовідведення в смт Покровське складає 11,7 км, в т.ч. напірна каналізація - 3 км, самостічна - 8,7 км. Водопровідна та каналізаційні мережі населених пунктів громади є вкрай зношеними та перебувають у аварійному стані. На даний час  в Покровській селищній раді спостерігається гостра потреба в цілодобовому забезпеченню населення високоякісною питною водою.

Мережа вуличного освітлення Покровської ОТГ складається із 91 трансформаторної підстанції, від яких забезпечується живлення вуличних ліхтарів. Загальна протяжність мережі складає 164 км, з яких 147,665 км знаходяться в робочому стані, що складає 93 % всієї мережі вуличного освітлення. Починаючи з 2016 року поступово виконуються роботи по капітальному ремонту та реконструкції цієї мережі. Так, за 2016-2018 роки відремонтовано 30 трансформаторних підстанції, що складає 30% від загальної кількості. Всі роботи виконуються з використанням новітніх енергозберігаючих технологій, що забезпечують довготривалу експлуатацію мережі вуличного освітлення та зменшують витрати на її утримання та обслуговування.

З 31 населеного пункту об’єднаної територіальної громади газифіковано селище та 19 сіл громади. Послуги газопостачання на території селищної ради надає ПАТ «Дніпропетровськгаз». Послугами газопостачання на території ОТГ користуються 6646 абонентів. Загальна протяжність газопроводів  252,783 км.

Соціальна інфраструктура.

Медичні послуги населенню Покровської ОТГ надаються Покровським комунальним некомерційним підприємством «Центр ПМСД» Покровської районної ради та комунальним заклад охорони здоров’я «Покровська ЦРЛ» ДОР.

Очікувана тривалість життя при народженні становить 71,7 років, з них жінки – 75,2 роки, чоловіки – 67,5 років.

Кількість та перелік амбулаторій, ФАПів  на території Покровської ОТГ

Назва  лікарняного закладу

Місце розташування

Чисельність лікарів

штат

фіз.осіб

1.

КНП «Центр ПМСД» Покровської районної ради

смт. Покровське

вул. Соборна, 118

3,5

3

1.1.

Покровська амбулаторія ЗПСМ

смт.Покровське

вул. Соборна, 118

10,0

10,0

1.2.

Романківська амбулаторія ЗПСМ

с. Романки

вул. Нова,3

1

1

1.3.

Коломійцівська амбулаторія ЗПСМ

с. Коломийці

вул. Набережна,33

1,0

-

1.4.

Андріївська амбулаторія ЗПСМ

с. Андріївка

вул. Центральна, 1 А

1,0

1


Всього

16,5

14

1

Леваднівський ФП

с. Левадне, вул. Спортивна,1

0,25

1

3

Водянський ФП

с. Водяне, вул. Центральна,96

0,25

1

4

Братський ФП

с. Братське, вул. Нова,1

0,25

1

5

Чорненківський ФП

С. Чорненкове, вул. Соснова

-

-

На території Покровської ОТГ діють комунальні заклади культури "Покровський центр дозвілля" із двома філіями, "Покровський історико-краєзнавчий музей", "Покровська бібліотека" з 8 філіями, "Покровська дитяча музична школа", 5 сільських будинків культури та 4 сільських клуби.

В 2018 році Покровською селищною радою започатковано щорічне проведення звітного марафону закладів культури Покровської ОТГ та фестивалю народної творчості "До голосу голос – пісенне намисто, єдність козацтва від міста до міста", в якому взяли участь 265 учасників  з Васильківської, Покровської, Межівської, Великомихайлівської ОТГ та  Васильківського району.

Відповідно до операційної цілі 3.2.5. Стратегії сталого розвитку Покровської ОТГ, яка передбачає  покращення матеріально-технічної бази установ культури, в громаді планується проведення капітального ремонту Андріївського та Братського сільських будинків культури відповідно до проектно-кошторисної документації, виготовленої в 2017 році. В закладах культури Покровської об’єднаної територіальної громади діють 33-х творчих колективи. В колективах займається 397 осіб, з них жінок - 150, чоловіків - 73, дітей - 174.

Назва закладу культури 
Місце розташування 
Кількість заходів 
2017 рік
2018 рік
КЗК «Покровський центр дозвілля»

смт  Покровське, вул. Дмитра Яворницького,    128

175

187

Філія «Покровський СБК № 1» КЗК «Покровський центр дозвілля»

смт  Покровське, вул.. Клубна, 62

58

69

Філія «Покровський СБК № 2» КЗК «Покровський центр дозвілля»

смт  Покровське,

вул. Соборна ( Леніна), 279

122

30

Водянський СБК

Покровський район, с. Водяне,

вул.. Центральна, 23

108

97

Андріївський СБК

Покровський район,

с. Андріївка, вул. Центральна, 1

67

51
Братський СБК

Покровський район, с. Братське

вул. Шкільна (Кіма), 3

129

162

Коломійцівський СБК

Покровський район,

с. Коломійці,вул. Набережна (Леніна), 31

50

104

Олександрівський СБК

Покровський район,

с. Олександрівка вул. Транспортна, 2 – б

117

131

Романківський СК

Покровський район,

с. Романки, вул. Центральна (Леніна), 16

58

99

Левадненський СК

Покровський район,

с. Левадне, вул. Мира, 5

41

95

Чорненківський СК

Покровський район,

с. Чорненково, вул.. Соснова, 143

82

75

Отрішківський СК

Покровський район, с. Отрішки,

вул. Центральна, 18

37

49

В КЗК «Покровська бібліотека» в рамках співпраці з Німецькою федеральною компанією GIZ GmbH, реалізується проект «Комунікативно-інформаційний простір для  соціальної адаптації внутрішньо-переміщених осіб». Створено умови, де перш за все внутрішньо переміщені особи, а також  всі користувачі, можуть реалізовувати свої потреби: освітні, інформаційні, дозвілеві, комунікативні, побутові.

На базі бібліотеки діє коворкінг.

З метою надання якісних інформаційних послуг щодо туристичних можливостей громади на базі КЗК "Покровська бібліотека" виконкомом селищної ради проводиться робота по створенню туристично-інформаційного центру.

Назва бібліотеки
Місцерозташування
Книжковий фонд, примірників
2017
2018
КЗК «Покровська бібліотека»
смт Покровське
вул. Дмитра Яворницького, 128
60783
56065
Філії:

Покровська дитяча бібліотека
смт Покровське
вул. Соборна,100
13459
10114
Водянська сільська бібліотека
с. Водяне
вул. Центральна, 23
4165
4223
Леваднинська сільська бібліотека
с. Левадне
вул. Миру, 5
4970
4206
Коломійцівська сільська бібліотека
с. Коломійці
6076
3661
Олександрівська сільська бібліотека
с. Олександрівка
вул. Транспортна, 2-Б
4882
3943
Андріївська сільська бібліотека
с. Андріївка
вул. Центральна, 1
5579
4573
Братська сільська бібліотека
с. Братське
в. Шкільна, 4
8353
8476
Романківська сільська бібліотека
с. Романки
вул. Центральна, 16
5728
5817

На території об’єднаної територіальної громади діють 5 закладів загальної середньої освіти, в яких навчаються 1838 школярі, з них 904 хлопців та 934 дівчат. Навчально-виховний процес забезпечують 200 педагогічних працівників та 130 працівників обслуговуючого персоналу.

Назва навчального закладу

Місце розташування

Кількість дітей , осіб

31.12.2017

31.12.2018

Опорна школа комунальний заклад освіти «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 – Покровський ліцей»  Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул. Горького, 77
смт Покровське

732

690

Філія №1 «НВК «Романківська ЗОШ    І ступеня  – ДНЗ» опорної школи комунального закладу освіти НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – Покровський ліцей» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул. Центральна, 41
с. Романки,

37

15

Філія №2 «НВК «Покровська ЗОШ  І ступеня №2 – дошкільний навчальний заклад» опорної школи комунального закладу освіти НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – Покровський ліцей» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул.Патріотів України, 259
смт Покровське

42

41

Філія № 3 - «Водянська  загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» опорної школи комунального закладу  «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 – Покровський ліцей»   Покровської    селищної ради Дніпропетровської області
с.Водяне
вул. Центральна 31-А

44

39

Комунальний заклад освіти «Покровська загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів № 2» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул.Патріотів України, 11
смт Покровське

410

389

Комунальний заклад освіти «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня  школа І-ІІ ступенів № 1 – Покровська гімназія» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул.Яворницького, 117
смт Покровське

382

376

Комунальний заклад освіти «Братський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул.Шкільна,1а
село Братське

156

167

Комунальний заклад освіти «Коломійцівська загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул.Шкільна,13
село Коломійці

111

121

У 2018 році  відбулося пониження ступеня філії №1 «НВК «Романківська ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ» опорної школи комунального закладу освіти НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – Покровський ліцей» у філію ЗОШ І ступеня- ДНЗ.

Для підвезення дітей від філії № 1 до опорного закладу придбано шкільний автобус вартістю 1897,2 тис.грн.

До мережі дошкільних навчальних закладів селищної ради входить 9 закладів, з яких 6 - дошкільних навчальних закладів, 3 - дошкільні відділення навчально-виховних комплексів. На їх базі функціонує 29 груп, які відвідує 667 дітей. В закладах працюють 59 педагогічних  працівників та 72 особи обслуговуючого персоналу.

Назва навчального закладу

Місце розташування

Кількість дітей станом 

31.12.2017

31.12.2018

1

Комунальний заклад дошкільної освіти  «Ясла-садок №1 «Орлятко» загального розвитку Покровської селищної ради Дніпропетровської області»
вул. Соборна ,12
смт Покровське
 

175

170

2

Комунальний заклад  дошкільної освіти  «Ясла-садок №2 «Казка» загального  розвитку Покровської селищної ради Дніпропетровської області»
вул. Ковриги,4
смт Покровське

160

160

3

Комунальний заклад дошкільної освіти  «Ясла-садок  №3 «Теремок» загального розвитку Покровської селищної ради Дніпропетровської області»
вул. Патріотів України, 139-б
смт Покровське

170

160

4

Комунальний     заклад     дошкільної
освіти  «Коломіцівський ясла-садок «Вишенька» загального розвитку
Покровської селищної ради Дніпропетровської області»
вул. Шкільна, 3
с.Коломійці,

45

43

5

Комунальний заклад дошкільної освіти освіти  « Олександрівський  ясла-садок «Барвінок» загального розвитку
Покровської селищної ради Дніпропетровської області»
вул. Побєди, 8
с. Олександрівка

53

45

6

Комунальний заклад дошкільної освіти освіти  « Водянський ясла-садок «Дзвіночок» загального розвитку
Покровської селищної ради
Дніпропетровської області»
вул. Центральна, 27 с.Водяне.

15

15

7

Філія №1 «НВК «Романківська ЗОШ    І ступеня – ДНЗ» опорної школи комунального закладу освіти НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – Покровський ліцей» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул. Центральна, 41
с. Романки

16

13

8
Філія №2 «НВК «Покровська ЗОШ І ступеня №2 – дошкільний навчальний заклад» опорної школи комунального закладу освіти НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – Покровський ліцей» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
вул.Патріотів України, 259
смт Покровське

35

36

9
Комунальний заклад освіти  «Братський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів -ДНЗ» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
село Братське в.Шкільна,1а

25

25

З метою забезпечення дітей з особливими освітніми потребами необхідною психолого-педагогічною підтримкою та фаховим корекційним супроводом Покровською селищною радою створено інклюзивно-ресурсний центр. Завдання центру (ІРЦ) - проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям,  забезпечення  консультативною підтримкою  родин та педагогів.

 В центрі працюють кваліфіковані вчителі-логопеди, вчитель-дефектолог, практичний психолог, вчитель-реабілітолог (загалом 5,5 ставок), робота яких спрямована на комплексне вивчення і оцінку особливих освітніх потреб дитини - оцінку фізичного та мовленнєвого розвитку,  когнітивної та емоційно-вольової сфери,  навчальної діяльності; проведення корекційно-розвиткових занять, семінарів, майстер-класів та тренінгів для дітей, батьків та педагогів; надання консультативно-психологічної допомоги.

Для закупівлі обладнання на оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсного центру (мультимедійного та комп’ютерного обладнання, меблів, дидактичних матеріалів) використано 206100 грн. субвенції з державного бюджету.

У 2019 році планується підписання угоди про співпрацю ІРЦ з іншими ОТГ.

Промислова та агропромислова інфраструктура

Економічна активність населення Покровської ОТГ ґрунтується на сільському господарстві. На території громади функціонують п'ять сільськогосподарських товариств з обмеженою відповідальністю, 50 фермерських господарств і близько 450 одноосібних господарств, основний напрямок – вирощування зернових культур. Відсутні будь-які промислові підприємства, навіть з переробки сільськогосподарської продукції.

На території старостинських округів Покровської ОТГ працюють  два сільськогосподарські кооперативи. Один  СОК «Добробут Андріївки», що налічує 145 членів  кооперативу, які у своїй власності утримують 319 голів корів. Це  молокозбиральний кооператив, який сприяє створенню сімейних молочних ферм та додаткових робочих місць на селі. На демонстраційній  фермі СП «Молочарське»  утримується 185 голів великої рогатої худоби, з них дійне стадо – 107 гол. В 2018 році зареєстрований  сільськогосподарський обслуговуючий кооператив «Медок», який буде займатись наданням послуг бджолярам з заготівлі та переробки меду.

 Екологічна інфраструктура 

До екологічної інфраструктури належить сміттєзвалище ТПВ, яке розташоване за межами села Новоскелювате Покровської селищної ради. Земельна ділянка, надана в постійне користування комунальному підприємству «Покровське водопровідно-каналізаційне господарство», для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (розміщення полігону твердих побутових відходів), площею 4,8175 га., кадастровий номер 1224255100:01:010:5064.     Вивіз ТПВ здійснює комунальне підприємство Покровське ВКГ. Для повноцінної роботи необхідно закупити сміттєвози та контейнери для роздільного збору ТПВ. До об’єктів водного фонду ОТГ відносяться річки Гайчур та Вовча, а також 18 ставків, з них 4 комунальної власності розташовані в межах населених пунктів.

 Торгівельна інфраструктура

На території громади функціонує 149 торгівельних закладів, 70 продуктових магазинів, 66 господарських та спеціалізованих магазинів, 3 автозаправні станції, 10 закладів громадського харчування,  12 перукарень, 13 аптек, 2 готелі, 3 станції техобслуговування, 4 установи банку. Населення громади повністю забезпечене продуктами харчування та промисловими товарами.

1.4 Фінансово-бюджетна ситуація ОТГ

Актуальним на сьогодні на території громади є забезпечення стійкого зростання економіки на інвестиційно-інноваційній основі, впровадження заходів, спрямованих на поліпшення бізнес-клімату, скорочення сфери тіньової економіки та підвищення мотивації до зайнятості в реальному секторі економіки, проведення раціональної та ефективної податково-бюджетної політики, дотримання фінансової дисципліни, забезпечення своєчасної та у повному обсязі виплати заробітної плати та проведення розрахунків за спожиті енергоносії.

Основною метою є запровадження дієвого механізму управління бюджетним процесом, забезпечення наповнюваності бюджету Покровської селищної об’єднаної територіальної громади шляхом створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, забезпечення економного і раціонального використання коштів, підвищення результативності бюджетних видатків.

Головними завданнями є мінімізація ризиків ухилення від сплати податків, недопущення зростання податкового боргу до бюджету Покровської селищної об’єднаної територіальної громади, встановлення об’єктивних критеріїв при наданні податкових пільг органом місцевого самоврядування, поліпшення співпраці виконавчого комітету Покровської селищної ради та органу фіскальної служби з виконаних планових показників дохідної частини бюджету Покровської селищної об’єднаної територіальної громади. А також проведення роботи  з суб’єктами господарювання, які мають значні доходи, але офіційно виплачують заробітну плату меншу або на рівні мінімальної заробітної плати, проведення роботи з виявлення фізичних осіб, праця яких використовується суб’єктами господарювання без укладення трудових угод та без сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету  Покровської селищної об’єднаної територіальної громади.

Виконавчий комітет Покровської селищної ради передбачає забезпечення виконання планових показників надходжень податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету Покровської селищної об’єднаної територіальної громади, обрахованих відповідно до норм чинних Податкового і Бюджетного кодексів України;

Плановий обсяг надходжень власних доходів у 2019 році до загального фонду селищного бюджету становить – 63 800 000 грн.

Доходи бюджету ОТГ

 Факт

2017 рік, тис.грн.

Очікуване виконання 2018 року, тис.грн.

План на 2019 рік, тис. грн.

Надходження від ПДФО

29937,4

34116,2

37021,0

Надходження від єдиного податку

10909,2

12105,5

12301,5

Плата за землю

5303,5

5471,9

5460,0

Податок на нерухомість

386,6

662,0

622,0

Акцизний збір

8347,2

7118,0

7359,0

Інші місцеві податки та збори

173,1

148,9

125,0

Інші доходи

1274,9

966,7

911,5

Разом

56331,9

60589,2

63800,0

1.5. Результати SWOT-аналізу

Викладений нижче аналіз був проведений громадсько-експертним методом з використанням інтерактивних методик під час серії зустрічей з представниками різних груп мешканців при розробці Стратегії сталого розвитку об’єднаної громади Покровське.  Даний аналіз дозволив визначити сильні та слабкі сторони громади (внутрішні чинники – ті, на які громада має вплив, які є результатом її дій чи бездіяльності), а також можливості та загрози (зовнішні чинники, незалежні від внутрішніх дій, на які громада практично не впливає, але може використовувати їх або має долати їхні наслідки).

Сильні сторони: 

  • особи, які керують громадою та ті, які працюють у підприємствах, організаціях та установах, що функціонують на території громади, є компетентними та мають відповідну освіту.
  • точиться діалог, існує гарне порозуміння та співпраця між місцевою владою та власниками сільськогосподарських підприємств та іншими групами мешканців.
  • зростає кількість активних та небайдужих людей, у тому числі креативної молоді, яка входить до складу Молодіжної ради.
  • є благодійні організації, а їх діяльність є хорошою відповіддю на бідність.
  • спрямована на підтримку людей вразливих категорій населення
  • Покровське має місцевий ринок, який запевняє  можливість збуту товарів вироблених місцевими мешканцями.
  • культурна та мистецька діяльність в клубах та організаціях, заснована на багатстві культурно-історичної спадщини, дає можливість інтегрувати місцеву спільноту
  • існування об'єктів дозвілля та відпочинку (парків, ігрових майданчиків, спортивних залів, а також фахівців: тренерів та організаторів) та пов'язана з ними спортивна активність з успіхами не лише місцевих чи загальноукраїнських але й європейських масштабів.

Слабкі сторони:

  • дефіцит кадрів у сфері медицини, освіти, управління. 
  • низька якість питної води, недостатня кількість водопроводів, відсутність каналізації, засмічене  середовище, відсутність системи збору та утилізації відходів створюють загрозу для здоров'я мешканців.
  • пасивність більшості жителів, відсутність активності у поєднанні з низьким рівнем морального виховання.
  • демографічні проблеми: перевага смертності над народжуваністю, міграція та еміграція найбільш активних громадян, відсутність мотивації до повернення молоді після закінчення навчання, високий рівень бідності, що змушує населення залишати громаду.
  • відсутність місцевого підприємництва, зокрема переробки сільськогосподарської сировини та традиційно пов'язаної з селом, хоча в цій галузі потенційно існують інвестори.
  • безробіття, нелегальна праця, допомога в працевлаштуванні надається лише безробітним пільгових категорій.
  • відсутність підтримки для малого бізнесу. Відсутність можливості пройти навчання з ведення бізнесу. 
  • низька якість медичних послуг у селах віддалених від центру громади, поганий стан приміщень медичних закладів, відсутність опалення.
  • поганий стан доріг, недостатнє оснащення дорожніми знаками та розмітками. 
  • незадовільна кількість маршрутів громадського транспорту між селами.
  • немає залізничного зв'язку для пасажирських перевезень, незважаючи на існуючу залізничну лінію.
  • застаріла інженерна інфраструктура.
  • недостатній рівень знань та поінформованості мешканців стосовно того, що відбувається у об’єднаній громаді.   
  • відсутність стабільного доступу до мережі Інтернет в поєднанні з відносно низьким рівнем використання Інтернету жителями.

 2. ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ ПОКРОВСЬКОЇ ОТГ НА 2019 РІК 

Формування інвестиційно-привабливого клімату для розвитку малого і середнього бізнесу

Проблеми:

  • на території громади відсутні будь-які промислові підприємства, навіть з переробки сільськогосподарської продукції;
  • нещільність податкової системи - велика кількість людей, які працюють неофіційно  та ухиляються від податків за рахунок бюджету громади.

Ціль: створення організаційних передумов для розвитку економічного потенціалу громади та залучення інвестицій; підвищення доданої вартості сільськогосподарської продукції, розширення виробництва екологічно-чистих продуктів харчування; урізноманітнений розвиток агропромислового комплексу на засадах сучасних агротехнологій та екологічної відповідальності; підтримка неаграрних видів економічної діяльності, в тому числі багатоаспектного туризму, який спирається на місцевий потенціал

Заходи для  досягнення цілей:

  • завершення розробки Карти інвестиційних можливостей в громаді;
  • удосконалення місцевої GIS (геоінформаційної системи) як інструменту управління просторовим та економічним розвитком громади
  • реклама території та місцевих агровиробників;
  • сприяння розвитку малого агробізнесу;
  • створення об’єднання дрібних сільськогосподарських виробників
  • розвиток потужностей з переробки місцевої сільськогосподарської сировини до кінцевого продукту
  • підтримка участі місцевих товаровиробників  у виставково-ярмаркових заходах та інших заходах промоційного характеру - організації проведення ярмарків продажу сільськогосподарської продукції;
  • ведення прозорої політики відносно землі та нерухомості (земельні ділянки, об’єкти, орендна плата, ціна);
  • сприяння у налагодженні співпраці бізнесу з державними контролюючими органами;
  • заохочення навчальних закладів до створення факультативних курсів з основ підприємництва;
  • підтримка збільшення долі тваринництва в загальному обсязі сільськогосподарського товаровиробництва – проведення навчальних заходів для  потенційних організаторів сімейних ферм з числа незайнятого сільського населення
  • підтримка розвитку підприємств, які використовують відходи, як ресурс;
  • оновлення містобудівної документації;
  • залучення коштів організацій-донорів для вирішення місцевих проблем соціально-економічного розвитку територіальної громади шляхом створення умов для участі суб’єктів господарювання в конкурсах проектів та програм;
  • підвищення кваліфікації потенційних організаторів туристичної діяльності на селі.

Покращення якості житлово-комунальних послуг, благоустрою та транспортного сполучення 

Проблеми:

  • низька якість питної води, зношеність об’єктів систем водопостачання;
  • слабка матеріально-технічна база підприємств надавачів послуг;
  • незадовільна забезпеченість потреб населення в пасажирських перевезеннях, особливо пільгових категорій населення, висока зношеність транспортних засобів для перевезення пасажирів та відсутність достатньої кількості перевізників, що надають послуги в цій сфері;
  • відсутність легального та відповідного екологічним вимогам сміттєзвалища;
  • незадовільний транспортно-експлуатаційний стан автомобільних шляхів на території Покровської ОТГ;
  • застарілий технічний стан електричних мереж зовнішнього освітлення, що знижує рівень безпеки в громаді, особливо для жінок та дітей.

Ціль: захист водних ресурсів та забезпечення мешканців якісною питною водою;  вдосконалення процесу управління відходами, благоустрою  в громаді; покращення дорожньої інфраструктури та транспортного сполучення в громаді; впровадження сучасних енергоефективних технологій і устаткування.

Заходи для  досягнення цілей:

  • розширення функцій комунального підприємства «Покровське ВКГ» стосовно покращення водопостачання, водовідведення, вивозу сміття, надання житлово-комунальних послуг, благоустрою територій;
  • створення системи управління наданням житлово-комунальних послуг, розвитком інженерної інфраструктури та енергозбереженням;
  • проведення у закладах освіти просвітницьких та промоційних акцій, кампаній конкурсів тощо, які інформують про нові технології поводження з відходами та сприяють усвідомленню необхідності роздільного збирання сміття;
  • реконструкція та ремонт водопровідних мереж;
  • будівництво об’єктів водопровідної інфраструктури та об’єктів, які дозволяють постачати воду мешканцям там, де не існує центрального водопостачання (водонапірні башти, резервуари тощо);
  • розробка, затвердження та опублікування Програми захисту штучних водойм на території громади; 
  • інвентаризація та паспортизація вулиць та доріг; 
  • розвиток мережі місцевих доріг та упорядкування вулиць, тротуарів, газонів;
  • енергоефективне освітлення вулиць, місць відпочинку та дозвілля;
  • відновлення мереж вуличного освітлення;
  • заходи з енергозбереження в організаціях, установах та підприємствах комунальної форми власності;
  • встановлення контейнерів для сміття у місцях дозвілля та відпочинку, об’єктах благоустрою;
  • оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку (сміттєзвалище) для розміщення полігонів ТПВ за межами с. Братське;
  • поліпшення благоустрою і громадського порядку в населених пунктах, створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;
  • розроблення спільно з перевізниками та затвердження маршрутів пасажирських перевезень в межах ОТГ з урахуванням потреб місцевого населення, зокрема жінок та чоловіків пільгових категорій;
  • виготовлення схеми санітарної очистки населених пунктів.

Підвищення якості освіти,  фізичної культури і спорту

Проблеми: 

  • недостатній рівень матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл, закладу позашкільної освіти;
  •  недостатнє охоплення фізкультурно - масовими заходами хлопців та дівчат, жінок та чоловіків  територіальної громади.

Ціль: розвиток системи дошкільної, загальноосвітньої, позашкільної освіти; забезпечення комфортних умов перебування дітей в ДНЗ, загальноосвітніх та позашкільних закладах; розвиток і популяризація здорового способу життя серед населення – жінок та чоловіків різних вікових категорій, підтримка дитячої і молодіжної політики у сфері фізичної культури і спорту.

Заходи для досягнення цілей: 

  • проведення капітальних ремонтів в ЗНЗ та ДНЗ;
  • забезпечення можливостей для творчого розвитку дітей – хлопців та дівчат різного віку- відповідно до  їхніх потреб;
  • утворення ДЮСШ, комунального підприємства з надання послуг фізичної культури для дітей об’єднаної територіальної громади. 
  • розвиток нових форм та різновидів фізичної активності,  залучення мешканців та мешканок всіх вікових категорій до занять фізичною культурою;
  • розвиток мережі невеликих загальнодоступних спортивних об’єктів  в різних населених пунктах 
  • забезпечення проведення на належному рівні спортивно - масових заходів.

З метою формування здорового способу життя, орієнтації громадян на поетапне формування ефективної моделі розвитку фізичної культури і спорту на демократичних та гуманістичних засадах, створення умов для забезпечення оптимальної рухової активності кожної людини, досягнення нею достатнього рівня фізичної та функціональної підготовленості, задоволення спортивних видовищних запитів населення, максимальне залучення дітей, підлітків та молоді до занять спортом, створення обдарованим особам умов для реалізації їхніх здібностей рішенням селищної ради  затверджено Програму щодо підтримки та розвитку фізичної культури і спорту на території Покровської селищної ради до 2021 року.

В громаді розвиваються такі види спорту як футбол, міні-футбол, волейбол, настільний теніс, бокс, вільна боротьба.

На території Покровської ОТГ з 2018 року діє ГО «ФСТ Покровщини», до складу якої  входить 100 членів, які проживають на території Покровської об’єднаної територіальної громади, з яких 75 – чоловіки та 25 – жінки.

За їх ініціативи та участі проводяться тенісні турніри, велопробіги, змагання з волейболу, футболу. Члени громадської організації є переможцями районних змагань, обласних змагань з пляжного волейболу, футболу, настільного тенісу.

Станом на 01.11.2018 року фізкультурні кадри об’єднаної громади налічують 20 осіб, з яких 18 чоловіків та 2 жінки. В закладах освіти, які функціонують на території селищної ради фізичну культуру викладають 13 педагогів: 10 осіб -  в закладах загальної середньої (2 жінки та 8 чоловіків), 2 особи чоловічої статі – у Вищому професійному училищі. Віковий  ценз вчителів фізкультури становить: до 30 років – 4 чоловіка, 31-55 років – 6 осіб, з яких дві жінки, старші 55 років – 3 чоловіка.

В усіх навчальних закладах є спортивні зали, приміщення для занять фізичною культурою та спортом, спортивні майданчики. У закладах загальної середньої освіти працюють спортивні гуртки та секції: «Юні футболісти», «Спортивно-туристичний»,  волейбол, баскетбол, секції з легкої атлетики. Гуртковою роботою охоплено 50 хлопчиків та 24 дівчинки. З 01.10.2018 року на базі виробничо-творчого центру дітей та юнацтва працюють гуртки фізкультурно-спортивного спрямування, а саме: туристичний, вільна боротьба, бокс та волейбол. 

На території селищної ради функціонує  62 спортивні споруди, у тому числі: 8 футбольних полів, 3 – спортивних майданчика з тренажерним обладнанням, 4 спортивних майданчика з нестандартним тренажерним обладнанням, 29 дитячо-спортивних майданчиків, 1 – легкоатлетичне ядро,  9 – спортивних залів, 3 – тренажерних зали, 1 – майданчик з синтетичним покриттям.

З 01 січня 2019 року розпочинає функціонувати комунальний заклад «Дитячо-юнацька спортивна школа» Покровської селищної ради з штатною чисельністю 9, 5 ставок.

 Культура, охорона здоров’я, та соціальний захист населення

 Проблеми:

  • об'єкти соціально-культурної сфери потребують реконструкції та адаптації до існуючих вимог та потреб;
  • слабка мережа Інтернет та покриття загальних мереж мобільних операторів;
  • низька якість медичних послуг у селах віддалених від центру громади, поганий стан приміщень медичних закладів, відсутність опалення;
  • від’ємний природний приріст, перевага смертності над народжуваністю, міграція та еміграція найбільш активних громадян.

Ціль: здійснення заходів щодо реалізації державної політики у галузі культури; збереження та популяризація національної культурної спадщини; задоволення культурно-мистецьких та інформаційних потреб населення, зокрема молоді; організація ефективної системи надання медичних послуг з урахуванням потреб жінок та чоловіків незалежно від місця проживання; підвищення відчуття соціальної захищеності, зокрема жінок та чоловіків вразливих груп населення; підвищення якості життя та розширення системи адресної підтримки незахищених верств населення; системна допомога родинам, які знаходяться у кризових ситуаціях, профілактика сімейного насильства; діяльність при виконавчому комітеті селищної ради гендерної бюджетної ради, діяльність якої спрямована на   реалізацію рівних можливостей чоловіків і жінок в громаді.

Заходи для досягнення цілей: 

  • покращення матеріальної бази установ культури в громаді
  • розвиток інфраструктури для змістовного та активного дозвілля і комунікації в громаді жінок та чоловіків різних вікових груп
  • створення умов для безперервної освіти пере- та підвищення кваліфікації дорослих мешканців та мешканок відповідно до їх потреб
  •  створення оптимальної для мешканців та мешканок громади  мережі закладів загальної практики сімейної медицини
  • запровадження нових інформаційних технологій в діяльність медичних закладів, особливо в сільській місцевості
  • забезпечення соціальної підтримки вразливих верств населення, осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах

Населення Покровської територіальної громади складає 17032 осіб, серед яких є соціальні групи населення, які потребують підвищеної уваги з боку суспільства та держави, органів місцевого самоврядування, а саме: 5307 пенсіонерів, 5 інвалідів Великої Вітчизняної війни, 204 ветерани війни, 76 учасників бойових дій на території інших держав, 72 особи, постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, 254 особи з обмеженими можливостями, а саме: 60 дітей та 194 інвалідів дитинства та загального захворювання.       

Враховуючи фактори, що спричинені трансформацією економіки в умовах кризи, виникає додаткова потреба вжиття цілеспрямованих заходів соціальної підтримки на місцевому рівні, введення  додаткових заходів та допомоги для окремих категорій населення, характерною рисою яких є малозабезпеченість, хвороба, інші життєві негаразди.

Рішенням Покровської селищної ради щорічно затверджується Програма соціального захисту окремих категорій населення, в рамках реалізації якої надається матеріальна допомога до знакових подій, допомога мешканцям громади   на лікування та тим громадянам, які потерпіли від наслідків пожежі, стихійного лиха. Загальний обсяг фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету Покровської селищної ради.

Покровська ОТГ співпрацює з благодійними організаціями "Олександрівський фонд розвитку громади", "Благодійний фонд "Карітас Донецьк", започатковано щорічне проведення благодійної акції "Не втрачай надію" для дітей з інвалідністю.

З метою надання якісних соціальних послуг постійно проводиться робота по обстеженню непрацездатних громадян Покровської ОТГ, якими опікується Покровський територіальний центр соціального обслуговування  (надання соціальних послуг). Покровська селищна рада постійно співфінансує діяльність даної установи.

На території Покровської територіальної громади функціонує 1 дитячий будинок сімейного типу, в якому знайшли домівку та родинне тепло 10 дітей, 1 прийомна сім'я, в якій виховується 1 дитина, в родинах опікунів, піклувальників проживає та  виховується 30 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 28 соціальних сімей, в яких виховується 60 дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах.

З метою захисту інтересів дітей громади діє сектор у справах дітей виконкому Покровської селищної ради. В Покровській ОТГ утворено комісію з питань захисту прав дитини, яка сприяє забезпеченню реалізації прав дитини на життя, охорону здоров"я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання та всебічний розвиток.

На даний час, ведеться робота по створенню прийомної сім"ї  та патронатної сім"ї. За рахунок коштів субвенції з державного бюджету у 2018 році придбана квартира для дитини-сироти.

Підвищення рівня цивільного захисту населення і території,  пожежної безпеки

На території ОТГ знаходиться 37 потенційно небезпечних об’єктів. Небезпеку становлять газові котельні, автозаправні станції, склади пально-мастильних матеріалів, тощо.

Державна пожежно-рятувальна частина розташована у адміністративному центрі ОТГ смт Покровське. Найбільш віддалений населений пункт розташований на відстані 25 км від ДПРЧ. Час прибуття рятувальників на місце виклику коливається в межах 60 хвилин, в залежності від стану дорожнього покриття та кількості викликів.

Це є однією з передумов створення місцевої пожежної команди, яка буде обслуговувати виключно територію громади, що дозволить знизити показник пожеж на території.

Ціль: розвиток на території селищної ради єдиної системи запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та пожеж і ліквідації їх наслідків; удосконалення та підвищення ефективності роботи, пов’язаної із забезпеченням техногенної та пожежної безпеки; побудова сучасної системи централізованого оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій з інтеграцією в регіональну систему оповіщення; пропаганда безпеки життєдіяльності населення, навчання громадян основам безпечної поведінки через засоби масової інформації, соціальну рекламу та проведення масових громадських заходів.

Заходи для досягнення цілей:

  • виділення земельної ділянки для будівництва Центру безпеки в якому буде базуватися місцева пожежна команда, дільничний офіцер поліції, медичні працівники.
  • обладнання та утримання місцевої системи централізованого оповіщення органів влади й населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій;
  • пропаганда безпеки життєдіяльності населення, навчання громадян основам безпечної поведінки, правилам пожежної безпеки в побуті та громадських місцях через засоби масової інформації, соціальну рекламу та проведення масових громадських заходів;
  • обладнання консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при виконавчому комітеті селищної ради;
  • забезпечення навчання керівного складу та фахівців виконкому селищної ради, працівників комунальних закладів, підпорядкованих селищній раді, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту;
  • забезпечення накопичення місцевого матеріального резерву (відповідно до номенклатури) для ліквідації надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру.

Підвищення якості управління місцевих органів влади  та розвиток місцевого самоврядування

Недостатній рівень знань та поінформованості мешканців стосовно діяльності місцевої влади; дефіцит висококваліфікованих кадрів в органах місцевого самоврядування, недостатня  матеріально-технічна база селищної ради, недостатній рівень якості та кількості послуг, що надаються органами місцевого самоврядування.  

Ціль: зростання прозорості діяльності місцевих органів влади; розвиток інформаційного суспільства; зміцнення кадрового потенціалу служби органів місцевого самоврядування; зміцнення матеріальної бази ОМС, відкриття сучасного, інтегрованого ЦНАП  для створення максимально зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг громадянами та суб’єктами господарювання у ОТГ.

Заходи для  досягнення цілей: 

  • створення системи вдосконалення навичок та компетенцій працівників виконавчих органів місцевого самоврядування;
  • організація ефективної та двосторонньої комунікації влади громади з мешканцями;
  • відкриття інтегрованого ЦНАП для зручного та комфортного отримання адміністративних послуг;
  • поширення практики використання «мобільного офісу» у віддалених населених пунктах ОТГ;
  • запровадження послуги з оформлення та видачі біометричних паспортів;
  • розширення переліку послуг у сфері державної реєстрації нерухомого майна та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців;
  • розвиток співробітництва із сусідніми громадами для обміну досвідом та спільного вирішення проблем

 3. Основні завдання та механізми реалізації Програми

Завдяки проведенню реформи децентралізації об’єднані громади вперше отримали реальну можливість використати наявні фінансові ресурси для вирішення нагальних проблем громади. До цього часу проекти розвитку мали ситуативний характер і виникали лише при появі конкретного заходу, конкурсу чи ініціативи.

З метою належного виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку Покровської селищної ради прийняті необхідні цільові галузеві програми та заходи передбачені в Стратегії сталого розвитку об’єднаної громади Покровське. Головні та першочергові завдання та заходи (проекти) реалізації Програми соціально-економічного та культурного розвитку Покровської об’єднаної територіальної громади у 2018 році наведені в додатку до Програми.

 4. Фінансове забезпечення реалізації програми соціально-економічного та культурного розвитку Покровської ОТГ

Реалізація проектів та заходів розвитку Покровської об’єднаної територіальної громади здійснюватиметься за рахунок фінансування з наступних джерел:

1. Кошти державного бюджету, у тому числі за рахунок надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад.

2. Кошти Державного фонду регіонального розвитку.

3. Кошти місцевого бюджету.

4. Інші джерела фінансування.