ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
для перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти претендентом на заміщення вакантної посади директора комунального закладу освіти «Вишнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Покровської селищної ради Дніпропетровської області
I. Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»
1. Види освіти (ст. 8 Закону України «Про освіту»).
2. Форми здобуття освіти (ст. 9 Закону України «Про освіту»).
3. Інклюзивне навчання (ст. 20 Закону України «Про освіту»).
4. Управління закладом освіти (ст. 24 Закону України «Про освіту», ст. 39 Закону України «Про загальну середню освіту»).
5. Керівник закладу освіти (ст. 26 Закону України «Про освіту»).
6. Громадське самоврядування в закладі освіти (ст. 28 Закону України «Про освіту»).
7. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти (ст. 30 Закону України «Про освіту»).
8. Академічна доброчесність (ст. 42 Закону України «Про освіту»).
9. Моніторинг якості освіти (ст. 48 Закону України «Про освіту»).
10. Сертифікація педагогічних працівників (ст. 51 Закону України «Про освіту»).
11. Права та обов’язки здобувачів освіти, батьків здобувачів освіти, педагогічних працівників (ст. 53, 54,55 Закону України «Про освіту»).
12. Єдина державна електронна база з питань освіти (ст. 74 Закону України «Про освіту»).
13. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти (ст. 9 Закону України «Про загальну середню освіту»).
14. Педагогічні працівники (ст. 24 Закону України «Про загальну середню освіту»).
15. Державний стандарт загальної середньої освіти (ст. 30,31,32 Закону України «Про загальну середню освіту»).
II. Перелік питань на перевірку знань Нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти
1. Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 № 676).
2. Типове положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН України від 06.10.2010 № 930).
3. Організація навчально-виховного процесу у закладі загальної середньої освіти.
4. Навчання і перевірка знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності (Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, наказ Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006 № 304).
5. Нормативно-правові акти, які визначають правові, організаційні засади функціонування і розвитку системи освіти України.
6. Роль атестації педагогічних кадрів у вдосконаленні фахової майстерності педагогів (Наказ МОН України від 06.10.2010 року № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
7. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти ( Наказ МОН України від 16.04.2018 року № 367).
8. Організація виховної роботи в закладах освіти, основні її напрями (програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»).
9. Порядок обліку дітей та підлітків шкільного віку (Постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 року №684).
10. Організація дітей з особливими освітніми потребами.
11. Організація роботи по контролю за навчальним процесом: види, методи та форми.
12. Механізм створення, ліквідації та реорганізації навчально-виховних закладів.
13. Організація роботи по попередженню дитячого травматизму та дотримання правил техніки безпеки в закладах освіти.
14. Порядок створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти ( Наказ МОН України від 24.06.2018 року №677).
15. Структура та форми профільного навчання (Наказ МОН України від 21.10.2013 року №1456).
III. Перелік питань на перевірку знань Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
1. Ключові компетентності Нової української школи (Концепція Нової української школи).
2. Модель випускника Нової української школи (Концепція Нової української школи).
3. Педагогіка партнерства (Концепція Нової української школи).
4. Етапи реформи — упровадження Нової української школи (Концепція Нової української школи).
5. Структура Нової української школи (Концепція Нової української школи).
6. Нове освітнє середовище (Концепція Нової української школи).
7. Ключові компоненти формули Нової української школи (Концепція Нової української школи).
8. Обґрунтування змін в освіті (Концепція Нової української школи).
9. Децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи відповідно до Концепції «Нова українська школа» (Концепція Нової української школи).
10. Випускник школи відповідно до Концепції «Нова українська школа»
11. Поняття – умотивований вчитель у Концепції «Нова українська школа».
12. Вимоги до організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
13. Індивідуальна програма розвитку особи з особливими потребами. Порядок складання індивідуальної програми розвитку.
14. Сутність педагогіки партнерства у Новій українській школі.
15. Функції та обов'язки директора закладу освіти.
2. Ситуаційне завдання (зразок):
Поняття «професійне вигорання людини» можливе на будь-якому робочому місці, проте у школі це явище найпоширеніше. Ваші дії, як керівника, з метою запобігти і не допустити його у педагогічному колективі.