29 серпня в нашій громаді традиційно пройшла Серпнева конференція педагогічних працівників Покровської ОТГ.
Цього року такий захід відбувся у цікавому форматі серпневої (не)конференції, головну тему якої: «Краща освіта - передумова вільного суспільства» було висвітлено на дискусійних платформах.
Тему дискусійної платформи «Прогресивні зміни в Новій українській школі» висвітлили у своїх виступах вчителі 1-2 класів та керівники методичного об’єднання вчителів початкових класів шкіл Покровської ОТГ.
Педагоги шукали відповіді на три питання:
1. Що за минулий рік стало дійсно великим надбанням?
2. Що було зайвим або складним?
3. Що викликає запитання на які і досі нема відповідей?
Перший рік реалізації концепції Нової української школи видався досить непростим. Велика кількість інноваційних форм роботи, методик, інтеграція навчання вимагали від педагога самоорганізації та постійного самовдосконалення.
Одним із пріоритетів освітньої галузі Покровської ОТГ є створення умов для здобуття знань дітьми із особливими освітніми потребами шляхом забезпечення різних форм навчання, зокрема інклюзивної. Ця тема стала основною на дискусійній платформі «Еволюція інклюзивного навчання». У ній взяли участь директори закладів дошкільної освіти, асистенти вчителів, корекційні педагоги, працівники позашкільної освіти, професійно-технічної освіти, долучені онлайн-спікери-знавці інклюзивного навчання. Учасники активно обговорювали питання впровадження інклюзивного навчання на всіх рівнях від дошкільної до професійної, кроки її успішної реалізації, плани на майбутній рік.
Панельна дискусійна платформа з актуальних питань технологічної освіти за участі вчителів інформатики, трудового навчання і технологій проводилася на основі матеріалів Всеукраїнських форумів присвячених розвитку НУШ та технологічної освіти.
Вчителі природничо-математичного циклу плідно працювали у форматі «світового кафе» над питанням «Сучасне учительство для сучасного учнівства».
Педагогам було запропоновано чотири теми для дискусії, а саме: «Мотивація до навчання», «Ефективна взаємодія учня та вчителя», «Співпраця батьків та вчителів», «Сучасний вчитель». Обговорення відбувалося секторно, тому кожна з тем була опрацьована всіма присутніми вчителями. Педагоги визначали проблеми з кожної теми та шукали командно шляхи їх вирішення. Звучало багато ідей, пропозицій, творчих задумів. Досвідчені вчителі ділилися своїм професійним досвідом, а молоді пропонували нові підходи до освітнього процесу.
Вчителі 3-4 класів обговорювали тему «Педагогіка партнерства– ключовий компонент формули Нової української школи». Учасники секції визначали принципи, на яких ґрунтується педагогіка партнерства, через інтерактивні форми роботи шукали шляхи реалізації ідеї партнерства.
Учителі української мови та літератури, зарубіжної літератури та англійської мови стали учасниками панельної дискусії, під час якої обговорили питання «Використання ІКТ навчання як умова підвищення якості сучасної філологічної освіти». У ролі експертів виступили: вчитель української мови й літератури Покровського ліцею Л.Д. Проніна, учитель української мови та літератури Покровської гімназії Л.В. Буглак, вчитель зарубіжної літератури Коломійцівської ЗОШ М.С. Мащенко, вчитель англійської мови Покровського ліцею Л.В. Маракіна
Учасники дискусії обговорили плюси використання ІКТ, труднощі й недоліки впровадження даних технологій у навчальний процес, поділились досвідом роботи.
Учасники дискусійної платформи «Сучасна освіта та професії майбутнього» висвітлили питання професій майбутнього та тих, які зникнуть найближчим часом, з’ясували, з якого віку помітно природну схильність дітей до тієї чи іншої професії. Виконавши вправу «Рука долі», переконалися в тому, що у виборі професії не слід покладатися на долю, а необхідно свідомо оцінити свої можливості та перспективи. Жваво обговорювали шляхи розв’язання ситуації, коли фах дитині підходить, але в суспільстві чи в регіоні не затребуваний. Або навпаки – забагато фахівців такої професії. Також зупинились на найпоширеніших помилках, яких припускається молодь, коли постає необхідність самовизначення. Учасники платформи зійшлися на думці, що для того, щоб вчитель був сучасним та легко орієнтувався в профорієнтаційній роботі, необхідно постійно самовдосконалюватися. Тому в нагоді можуть стати чимало організацій та онлайн платформ, які допомагають педагогам вдосконалювати свою педагогічну майстерність згідно з новими тенденціями. На думку експертів платформи, поліпшення профорієнтаційної роботи в Україні неможливе без звернення до світового досвіду, який є водночас і цікавим, і корисним.