Вступ
Покровська громада у партнерстві з програмою «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність (ДОБРЕ)» за фінансової підтримки USAID розробила та затвердила План удосконалення послуги водопостачання (рішення Покровської селищної ради від 27.02.2018 року № Р-465/17/VII).
Послуга для удосконалення була обрана серед чотирьох напрямів, якими жителі ОТГ найбільш невдоволені. Відповідний план розробляла робоча група у складі представників Покровської селищної ради та її виконавчих органів, старост, КП «Покровське ВКГ», громадської та молодіжної рад, активних громадян.
Таким чином, саме громадська думка стала головною причиною особливої уваги Покровської селищної ради до якості послуги водопостачання . Тому оцінка якості послуги жителями громади є важливим показником її удосконалення.
Для визначення громадської думки передбачені регулярні опитування жителів громади щодо якості послуги. Результати таких опитувань дозволять надавачам послуг своєчасно виправляти недоліки та розвивати успіх.
Методологія опитування
Тематика опитування: щодо якості послуги водопостачання
Мета опитування - з'ясувати думку жителів Покровської ОТГ щодо якості послуги водопостачання в громаді.
Генеральна сукупність складається із жителів трьох населених пунктів Покровської ОТГ, де є централізоване водопостачання: смт Покровське, села Олександрівка та Коломійці.
Розмір генеральної сукупності – 10724 осіб.
Розмір вибірки - 408 осіб.
Вибірка формувалась шляхом систематичного відбору домогосподарств,
початкова точка відліку обрана випадковим чином. Представник для
опитування обирався з мешканців домогосподарства віком старше 15 років.
Таким чином, всі представники генеральної сукупності мали рівні шанси потрапити до вибірки.
Кількість респондентів для кожного населеного пункту розраховувалась пропорційно до кількості населення.
Оголошення про проведення опитування розміщено на офіційному сайті ОТГ, сторінці РасеЬоок, дошках оголошень.
Опитування проводили працівники КП «Покровське ВКГ, члени молодіжної ради громади, активні мешканці громади. Перед проведенням опитування всі працівники пройшли навчання та отримали інструкції.
Строки проведення опитування: з 03 квітня по 16 квітня 2019 року. Опитування проводилось кожного дня у світі години доби, шляхом особистих інтерв’ю з респондентами за місцем їх проживання з використанням автоматизованої системи опитувань DOBRE Руtannуа.
Кількість відмов під час проведення опитування: 0 респондентів
відмовились брати участь в опитуванні.
Переважно відповіді на питання анкети давали особи жіночої статі, вони більш комунікабельні та краще володіють ситуацією, бо майже всі домашні справи (прибирання, приготування їжі, прання і т.п) вирішують жінки.
10% відповідей підлягали контролю: телефонний дзвінок для перевірки факту та якості проведення інтерв’ю. За результатами контролю якість усіх проведених інтерв’ю була підтверджена.
Результати опитування
Учасники опитування
Стать:
Чоловіча |
Жіноча |
133-33% |
275- 67% |
Вік:
15-35 |
35-60 |
60 і старше |
63-15% |
244-60% |
101-25% |
В опитуванні взяли участь 5% -мешканці багатоквартирних будинків та 95% мешканці приватного сектору; 19% опитаних дуже задоволені поточним станом водопостачання, 48% - частково, скоріше незадоволені — 14%, незадоволені - 9% та 9% не змогли дати відповідь; на відмінно оцінили якість води - 1%, добре -29%, задовільно - 39%,незадовільно -24%, важко
відповісти 7%; 70% опитаних готові платити за водопостачання, 2% зовсім не готові платити за водопостачання; 83% опитаних використовують воду із централізованої системи, водночас були по дві відповіді на дане питання бо індивідуальну свердловину мають 18%, використовують бутильовану воду 26%,мають власний колодязь -9% опитаних.
Висновки та рекомендації
В цілому мешканці населених пунктів з централізованим водопостачанням оцінили дану послугу задовільно, але якість води бажає бути кращою. Особливі нарікання на нестачу води в літній період. Повторне опитування буде проведене у жовтні місяці 2019 року, після завершення робіт по реконструкції насосних станцій в смт Покровське та селі Олександрівка. Роботи, які будуть виконані сприятимуть покращенню водозабезпечення протягом року.
Додатки: